.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پايتخت و مقابله با فرهنگ مازنيها...
خواسته مردم مازندران عذرخواهی رییس رسانه ملی است
سیروس مقدم برای مازندرانی ها دیگر هنرمند ملی نیست ابزاری سیاسی است که در توهین به فرهنگ مازندرانی نقش بسزایی داشت، /سریال پایتخت، فرهنگ و زبان مردم دیار علویان را به سخره کشیده است ...
 خواسته مردم مازندران عذرخواهی رییس رسانه ملی است

رسانه ملی در اقدامی غیر قابل توجیه وجهه ملی خود را مورد خدشه قرار داد و اینبار نیز با دست زدن به کاری بدون مطالعه، تحقیق و علم تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی مردمی مسلمان و ولایتمدار را آزرده کرد.

در پی سکوت و خویشتن داری مردم مازندران در خصوص تولیدات سیما که گهگداری مردم مازندران را مورد هجمه خود قرار می دهد متاسفانه بیش از پیش شاهد این قضیه هستیم که در تولیدات سیما فرهنگ غنی و زبان مردم دیار علویان مازندرانی های سربلند را به سخره کشید و هر بار نیز برخی از منتخبین و منتصبین استان به صورت سطحی از کنار این موضوع می گذرند. البته این بار معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، نماينده محترم ولي فقيه در استان مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، تعدادي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، برخي ائمه جمعه و... به حرف آمدند و سکوت را شکستند،اما این روزها خواسته مردم چیز دیگری است، مردم مازندران می خواهند که مجمع نمایندگان استان، رییس رسانه ملی را بابت کوتاهی نظارتی به عذرخواهی وادارد.

مازندرانیها بابت این هتک حرمتها دل آزرده هستند و وقتی با پخش گزارشهای جانبدارانه در پایان قسمتهای آخر این سریال دستپخت صداوسیمای استان مازندران را مشاهده کردند بر میزان عصبانیت آنها افزوده شده است. البته این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که آقای مدیرکل آذری زبان است و شاید حساسیت زیادی نسبت به توهین به زبان مازندرانی ها ندارد و در مدت حضورش در راس صداوسیمای مازندران ضعف در برنامه سازیهای سیما این مسئله را بیش از پیش اثبات کرده است که در نگارشی نیز عنوان شده بود که نگاه شبکه استانی مازندران، استانی نیست...

در نوروز امسال سریال پایتخت نوشته محسن تنابنده و همکاران به کارگردانی سیروس مقدم را از شبکه یک سیما دنبال کردم، وارد مسایل فنی این مجموعه نمی شوم که آن نیز در جای خود حرفهای بسیاری را دارد که در حوصله مخاطبین این مقال نمی باشد، در این سریال که کوچ کشی خانواده ای مازندرانی به اصطلاح عشق تهران به پایتخت را نشان می دهد شاهد هتک حرمت به فرهنگ غنی خانواده های مازندرانی ها هستیم که رگه هایی از عقب مانده گی افراد این خانواده از جامعه با بزرگنمایی به تصویر کشیده شده است که با توجه به فرهنگ غنی و پیشینه دارای ارزشی که از تاریخ مازندران این دیار علویان در جهان اسلام مورد صحبت است نوعی ضد فرهنگ را می بینیم.

متاسفانه صداوسیمای مرکز مازندران سخت در تلاش است که با ترتیب دادن گزارشهایی سفارشی در جهت تثبیت جایگاه مدیریتی مدیر خود این مسایل را عادی جلوه دهد اما مردم مازندران این موضوع را برنمی تابند و خواستار پیگیری قانونی هستند.

در این سریال همه تلاشها شده است که مازندرانی ها را انسانهایی دارای فاصله با زندگی شهرنشینی معرفی کند و با شخصیت پردازی در قالب شخصیت بابا پنجعلی و تکرار کلماتی مانند اره (بلی فارسی)، نهارنخوردمه... و اغراق در شخصیت ارسطو و تکرار کلمات در پشت سر هم به گونه ای فضا ترسیم شده است که مخاطب را به سمتی ببرد که باید با تکرار مکررات این واژه ها خنده ای به بیان مضحک علیرضا خمسه (لهجه مازندرانی) داشته باشند. اما آنچه مورد نظر است اینکه مازندرانی ها را مردمانی پرخور، شکم پرست و به دور از دغدغه های جامعه و صرفا به فکر خوردن معرفی کنند. که در اغلب صحنه ها این تکرار و برجسته سازی دیده می شود.

مازندرانیها را علاقه مند به رشوه دادن معرفی می کند و در مقابل شخصیت تهرانی از اینکار دوری می کند، با اغراق در شخصیت ارسطو وی را فردی دروغگو نشان می دهد و تعصبش به زبانش را برجسته کرده و این دو را در کنار هم بیشتر برجسته می سازد.

بابک شمس ناتری

در قسمتهای اولیه سریال می بینیم همراه بردن گوسفند در وسایل زندگی این خانواده به تهران به تصویر کشیده می شود و نمی توان توجیه ای را قبول کرد و آیا واقعا یک مازندرانی در زندگی امروزی حاضر است که برای عزیمت به تهران دام همراه خود ببرد، آیا غیر از این است که با برجسته کردن حضور دام در بین وسایل و اساس منزل به گونه ای فرهنگ مازنی ها نشانه گرفته شده است؟ اینگونه وانمود شده است که در زندگی مازنی ها نوعی هرج و مرج به دور از ساختارهای اجتماعی روز شهرنشینی است.

در قسمت دوم این سریال جایی که پیامک به گوشی ارسطو می رسد می گوید که مسیج آمده است و فرزند مازندرانی از پدر و مادر خود می پرسد که مسیج چیست و پدر و مادر بچه نیز جوابی ندارند و جالب است که نقی عنوان می کند که من چه می دانم مسيج چیست؟ این در حالی است که خیلی از روستاهای مازندران دارای شبکه تلفنهای سیمکارتی است و در شهرها و روستاهای مازندران مانند شهرهای دیگر سیمکارتهای با قیمت 5 هزارتومان به فروش می رسد.

البته مطمئنا کارگردان از سواد جغرافیایی و تاریخی خوبی برخوردار نیست، کم سوادی ایشان در حدی است که هنوز نمی داند گلستان سالهاست استان شده و علی آباد کتول در مازندران نیست و این را به حساب این می گذاریم که به خاطر دغدغه های برنامه سازی وقت مطالعه ندارند و این یعنی آفت برنامه سازی، البته سوتی های بزرگ اینچنینی بسیار زیاد است که عنوان شد اگر در خصوص مسایل فنی بر نقد باشد این سریال نباید به این زودی و بی زحمت مجوز پخش از رسانه ملی می گرفت، هر چند سریال های مشابه زیادی در زمان آقای ضرغامی با متد آب بندی مجوز گرفته و پخش شده اند.

در هنگامی که شخصیتها وارد محوطه خانه قهرمان بچه محل مازندرانی خود می شوند، شروع به ایجاد حرکاتی و رفتارهایی می کنند که دور از شان یک مازندرانی است انگار که در مازندران ساختمان شیک، فانتزی با محوطه آنچنانی وجود ندارد و نکنه جالب این است که اگر یک پایتخت نشین به مازندران بیاید شاید از وسعت حیاط و بناها و ویلاها متعجب شود ولی برای یک مازندرانی جای تعجب ندارد... دراین مجموعه حتی یک مازندرانی دیگر را نیز به عنوان سرایدار معرفی می کند و این چند سالی است که پس از رفتن مرحوم کردان از صداوسیما روز به روز بیشتر می شود و مازندرانی ها در خانه های تهرانی ها یا سرایدارند یا ... که البته کار برای مازندرانی عار نیست اما ایجاد فضای ضد مازندرانی مطمئنا به واسطه حضور مازندرانی ها در راس امور مدیریتی کشور است که عده ای را آزرده کرده و طاقت چنین پیشرفتی را ندارند.

به نظر می رسد این تولیدات که در زمان آقای ضرغامی روز به روز نیز بیشتر می شود و از استان اصفهان سروصدایش بیشتر شده و به مازندران رسیده است نوعی نگاهی سیاسی باشد که در راستای تضعیف چهره های برجسته سیاسی، ملی، علمی و فرهنگی مازنی است که در این چند ساله منشا خدمات ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و شاید در آن زمان که رسانه ملی با مدیریت دکتر لاریجانی و حضور موثر زنده یاد کردان اداره می شد عده ای در این رسانه منتظر فرصتی برای ضربه زدن به فرهنگ مازندرانی بودند و در این دوران مدیریتی به واسطه عدم نظارت صحیح شرایط برایشان مهیا شد.

جالب است که وقتی خانواده وارد خانه سرایداری قهرمان می شوند زن مازندرانی را به تصویر می کشد که در مایکروفر دنبال وسیله می گردد یعنی واقعا یک زن مازندرانی که در این مجموعه اشاره می شود که دانشجو هم هست فرق این دستگاه با کمد یا کابینت را نمی داند؟ زن میزبان ماسک آرایشی بر صورت دارد و مهمان کار آشپزخانه را انجام می دهد، نه این با فرهنگ مازندرانی ها سازگاری ندارد، مازندرانی ها میهمان نوازند و بزک و دوزکی که در جاهای دیگر کشور بیشتر به چشم می آید برایشان به اندازه شانیت، عفاف و منزلت خانواده اهمیت ندارد.

به نظر نگارنده که چیدمان اتفاقاتی اینچنین در برهه ای از زمان که مسوولیت های مختلفی در کشور بر دوش فرزندان شایسته مازندران است و در پیکارهای مختلف ورزشی، عرصه های فرهنگی و هنری و علمی فرزندان این دیار سر سبز خوش می درخشند منطقی نیست و شایسته است نمایندگان مردم شهرهای مازندران که بر اساس قانون اساسی نماینده سراسر کشور محسوب می شوند پیگیری قانونی کنند و از رییس صداوسیما و مدیران شبکه یک سیما بابت این توهین ها جواب بخواهند.

در این سریال حتی یک مازندرانی موفق در تهران را نمی بینیم، مازندرانی اول که در تهران زندگی می کند(قهرمان) سرایدار است و به بزهکاری پسر صاحب ساختمان کمک می کند، مازندرانی دوم(صمد) با زنش سازگاری ندارد و در آستانه طلاق قرار گرفته اند، مازندرانی سوم (گلرخ) مدتهاست که با خانواده نقی به هرجایی می رود و بارها با ارسطو به جاهای مختلف سرک می کشد و حتی در جواب مامور پلیس می گوید که ما نامزد هستیم و به دروغ ذهن پلیس را تیره می کند، انگار دختران دانشجوی مازندرانی در تهران و دیگر شهرهای کشور صاحب ندارند و هرکاری که دوست دارند انجام می دهند.

زن مازندرانی مورد توهین قرار می گیرد و زن پایتخت نشین او را به فساد اخلاقی متهم می کند و حتی رو به نقی می گوید که تو پول گرفته ای تا این حرفها را بزنی و از زنت دفاع کنی...

نمایندگان محترم مازندران در مجلس خبرگان این بار وظیفه ای خطیر بر دوش دارند...ما مردم دیار علویان هستیم و به راحتی ما را مضحکه خاص و عام می کنند تا شاید با خنده به فرهنگ ما مقداری بر تبلیغات بازرگانی خود بیافزایند منکر زحمات و تلاش صداوسیما برای برنامه سازی برای ایام نوروز نیستیم و عوامل این سریال نیز مطمئنا تلاشهای زیادی داشتند اما ما مازندرانی هستیم و اینگونه توهین ها را بر نمی تابیم.

از نمایندگان خبرگان رهبری انتظار می رود که با پیگیری های مجدانه از رییس رسانه به اصطلاح ملی بخواهند که جواب قانع کننده ای به مردم مازندران بدهد. نمی خواهیم همه موارد این سریال را با عینک بدبینی بنگریم ولی باز هم هر چه مثبت می اندیشیم می بینیم که مگر در جامعه امروزی که در دور افتاده ترین روستاهای مازندران امکانات زندگی به روز است و علیرغم محرومیت مردم در برخی نقاط اینچنین بی خیالی و بی تفاوتی در مازندرانی ها وجود ندارد که ماشین خود را بیمه نکنند و حتی ماشین بیمه نشده آنها از نظر فنی مشکل داشته باشد و زن و خانواده همولایتی خود را بدون بیمه به این سو و آن سو ببرند...

رسانه به اصطلاح ملی با سریال پایتخت حرف آخر را اول زد، فضای ضد مازندرانی که عده ای در کشور برای آن تلاش می کنند با دستان مدیران سیما عملیاتی و اجرایی شد و مطمئنا فرزندان مازندرانی ها از فردا در کلاسهای درس خود در پایتخت باید جوابگوی توهین های اغراق شده رسانه ملی باشند.

سیروس مقدم برای مازندرانی ها دیگر هنرمند ملی نیست ابزاری سیاسی است که در توهین به فرهنگ مازندرانی نقش بسزایی داشت، امیدواریم که استاندار محترم، معاون معزز سیاسی و امنیتی استانداری که واکنش علمی و فرهنگی خوبی نیز داشتند، نماینده محترم ولی فقیه در مازندران، ائمه جمعه و جماعات، رسانهای مجازی و مکتوب مازنی، مجمع نمایندگان مازندران و نمایندگان ارزشمند خبرگان رهبری در اینخصوص برای احقاق حق مردم ولایتمدار و تاریخ ساز مازندران تلاش کنند.


بابک شمس ناتری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

yakh. 14 فروردين 1390
که مازندران شهر ما یاد باد .........من به عنوان یه مازندرانی این سریال رو یه توهین به خودم نمیدونم فقط باید بگم که لهجه یه مقدار بد بیان شده .....اما از اون نمایندهای مجلس امامان جمعه و مسئولان استانداری که به این فیلم اعتراض کردند تشکر میکنم چون همون جور که همه اطلاع دارید ما تو مازندران هیچ مشکلی نداریم به جز این فیلم تمام خیابونا صاف بیکاری ریشه کن مشکل بزرگ ما این فیلم... هر چی فکر میکنم نمیدونم ما ایرانیها کی میخواهیم جنبه شوخی پیدا کنیم
3000 14 فروردين 1390
جای تعجب که چرا گلستانی هااعتراض نکردند؟مگر علی اباد از استان گلستان نمی باشد؟
سام 14 فروردين 1390
این کارهای شما هم دیگه انتقاد نیست بلکه دروغگویی دیگه حرف ندارید بنویسید!
چرا داستان سرایی می کنید معنی این یعنی چی ((مازندرانی دوم(صمد) با زنش سازگاری ندارد و در آستانه طلاق قرار گرفته اند)) یعنی در هیچکجای ایران طلاق نیست فقط در مازندران ! این چیزی که شما نوشتید در تمامی فیلم های ایرانی وجود داره چیز عجیبی نیست!! اگر انتقاد ندارید آخه مجبورید مگه داستان بنویسید
شما هم نوبرشین
نا شناس 14 فروردين 1390
مطمئنا فرزندان مازندرانی ها از فردا در کلاسهای درس خود در پایتخت باید جوابگوی توهین های اغراق شده رسانه ملی باشند. آقا واقعا گل گفتی
کی میخواد جواب این تهرانی ها رو تو مدرسه یا دانشگاه بده تو این سریال ما نکته ی مثبتی از مازندرانی ها ندیدیم که به اون اتکا کنیم و هرچی بود تحقیر و ... من نمی دونم کدوم مازندرانی بی وجدانی حاضر میشه این سریال رو بنویسه یا توش بازی کنه!؟ ننگ بر شما که آبروی خودتون رو به خاطر پول بردید.
ناشناس 14 فروردين 1390
خیلی از افرادی که اول اعتراض کردن حالا دارن عقب نشینی میکنند . تا ما این همه مسئول تر سو (خیلی ترسو) داریم استان هیچ وقت پیشرفت نمی کنه . تو سایتها هم که اعتراض می کنیم .حدف می کنند . مردم منتظر عکس العمل مسئولین بودن که از اونها هم خبری نشد واقعا خیلی برای افرادی مثل من سنگین تمام شد
رضازاده 15 فروردين 1390
سلام مثل اينكه سايت شما با كمبود مطالب مواجه شده است تورا بخدا بس است اينقدر مسئله را بزرگ نكنيد. بپردازيد به مشكلات عديده كه در استان وجود دارد
نا شناس 15 فروردين 1390
مديران شبكه 1 نه تنها به اين همه نگراني مردم ديار علويان پاسخي ندادند بلكه در رسمي ترين خبر سيما ،خبر21 با تهيه گزارش از تهراني ها به ريش ما خنديدند وجاي تعجب دارد كه مسئولان مازني نيز تمام قد به ميدان نيامدند تا از فرهنگ غني اين ديار دفاع كنند!!!
نا شناس 15 فروردين 1390
شماها حالتون خرابه به خدا.
عاشق مازندران 15 فروردين 1390
شما را به خدا دست از این تعصبات جاهلانه خود بردارید ، توهین یعنی خیلی از برنامه های صدا و سیمای مازندران که مازنی ها را آنقدر عوام و کندذهن در نظر می گیرد که خودمان خجالتمان می آید این برنامه ها را ببینیم .همیشه این تعصبات بیجا و کور ما را از بقیه عقب تر نگه داشته است .
فرامرز شعبانی نیا 15 فروردين 1390
• صدا و سیما حد خود را با پخش این سریال از حد ملی به شبکه استانی تقلیل داده و با تمسخر قرار دادن مردم فهیم مازندران ضربه جبران ناپذیری را وارد کرده که جمع نمودن این موضوع (تمسخر) جبران ناپذیر است. عبارات و کاراکترهای به کار رفته در این سریال اکنون بر زبان بعضی از مردم کج فهم پایتخت نشینان افتاده و از هم اکنون به تمسخر شمالی ها و بخصوص مازندرانی ها می پردازند. ضمن اظهار تاسف و محکوم نمودن شدید این اقدام سخیف ص د ا و س ی م ا لازم این رسانه به ظاهر ملی از مردم شریف مازندران و مازندرانی های جای جای کشور عزیزمان عذرخواهی نماید و اگر معاون محترم سیاسی امنیتی مجوز صادر فرمایند اجتماع مسالمت آمیزی جلوی صدا و سیمای مازندران در جهت اعتراض به نمایش این سریال فراهم آوریم
hamidnosrati 15 فروردين 1390
آقای محترم کدام برنامه صدا وسیما محترمانه است که شمابه سریال "پای تخت"گیرداده اید اینبرنامه های کودکان باآن عروسکهای بدشکل ومضامین... وآن همه نمایش گریه وفریاد وکلمات زشت وحرکات چاله میدانی وزشت نشان دادن فرهنگ جامعه در همه سریالها دلیل بر بی اعتنایی به شخصیت وتاریخ وفرهنگ این مردم واین انقلاب میباشد معلوم نیست مسئولین چرا این فاجعه عظیم را نمیبینند
نا شناس 15 فروردين 1390
بس کنید از این تعصبات نابجا
اگر اینطور باشد که رییس رسانه ملی باید از کل مردم ایران عذر خواهی کند ( چه ترک , چه لر, چه اصفهانی, چه مشهدی و غیره ... )
بنظرم اونچه که باید بازبینی بشود خود رسانه استانی ماست !!! رسانه ملی که بماند.
همکار 15 فروردين 1390
فردا اگر ضرغامی ازت شکایت کند کدام نماینده استان پشتت تمام قد می ایستد؟؟؟؟؟
وحید 15 فروردين 1390
بنده خودم به عنوان یه تهرانی نظرم در مورد مازندرانیها بهتر شده.این فیلم مازندرانیها را انسانهایی باخدا،خانواده دوست نشان می دهد و ما تهرانی ها را هم در مورد ارزشهای اخلاقی که فراموش کرده ایم به فکر واداشته.در ضمن ما همگی می خوایم یه سری به علی آباد بزنیم.اگه این سریال پخش نمی شد خدا وکیلی نمی گفتید رسانه به اقوام دیگه توجه نمی کنه؟ شمایی که که دم از ملیت می زنی مگه مازندرانیها ایرانی نیستند؟پس باید فیلمهایی به لهجه مازندرانی پخش بشه
نا شناس 15 فروردين 1390
گیرم آقای ضرغامی عذر خواهی کرد مشکل حل شد برین بفک استان باشید بچه بازی شده فرمانداران ضعیف -مدیران کم تجربه - یادتان نره استان ما مثل یک آزمایشگاه است ببینید بعد از انقلاب چند تا استاندار آمدند برید از سمنان یاد بگیرید
فرشاد راعی 15 فروردين 1390
آیا واقعاً این یک رسانه ملی!!!!!!! است؟؟؟
یا اینکه رسانه در دست پایتخت نشینان؟
شمالي 16 فروردين 1390
رسانه ملي اگر خوب كار مي كرد مردم به سوي تلويزيون ماهواره اي كشيده نمي شدند.استان مازندران چندين سال است كه امن ترين استان است اين نشان دهنده فرهنگ بالاي مردم اين استان مي باشد نه آنگونه كه صدا و سيماي ايران تصوير كرده است.
نا شناس 16 فروردين 1390
ما در تاسفيم كه مديران شبكه يك با تهيه گزارش از تهراني ها بر اين كار غلطشان اصرار مي ورزند ونمايندگان ما سكوت كردند ! تازه خدا رحم كنه رئيس پرفسور مجمع نمايندگان ما از سازندگان اين فيلم بي محتوا تشكر هم مي كنه !!!
نا شناس 16 فروردين 1390
از اظهار نظر همه دوستان سپاسگزاری میکنم. من بیست روز تلویزیون را خاموش کرده ام
kamy 16 فروردين 1390
رسانه ملی اگر غیرت دارد برود جلوی درب ورودی سازمانش سر خیابان و از حجاب تهرانیها منورالفکر مستند بسازد .
نا شناس 16 فروردين 1390
اگر آقای ضرقامی از مردم ما زندران معضرت خواهی نکند من به عنوان یک مازندارنی یک فیلم برای شخصیت آقای ضرقامی خوهم ساخت
غفارپور 16 فروردين 1390
بنده مازندراني هستم فيلم خوبي بوده همه فيلمها نقاظ ضعف و قوت دارند اما فيلم پايتخت نقاط قوتش بيشتر است - ضمناً سياه نمايي بيش انداز فيلم توسط منتقد بيشتر به مازندراني ها لطمه مي زند.
mehdi 16 فروردين 1390
اگه اشتباه نکرده باشم منظور از علی آباد فیلم پایتخت روستایی از توابع شهرستان ساری میباشد و ربطی به علی آباد کتول استان گلستان نداره هرچند که موسیقی فیلم متعلق به تبری زبانان علی آباد کتول بود. ولی منم به عنوان یک گلستانی که تبری زبان هم نیستم تا حدودی موافقم که نباید بدین شکل با مردم متدین مازندران عزیز که بیشترین رشادتها را در دوران دفاع مقدس از خودشون نشان دادند رفتار میشد .
خاوری 16 فروردين 1390
این اقای نگارنده مثل اینکه توی باغ نبوده و تداخل مسئولیت میبینند . این سریال از فیلتر وزارت فرهنگ گذست و اجازه پخش گرفت و فکر میکنم که ربطی به ریئس رسانه ملی نداشته باشه که از وی میخواهید عذر خواهی کند . بنابر این چون هیچ تهیه کننده ای تا مجوز فیلمنانم را نگیرد, برای فیلمش هزینه نمیکند . بنا براین از نمایندگانتان بخئاهید که اقای وزیر عذر خواهی کند ووو البته شاید هم حق با همه انانی است که از رئیس رسانه ملی خواسته اند که رسما عذر خواهی کند. چون اینروزا خیلی کسا به خیلی چیزا مربوط میشن خاوری
نا شناس 17 فروردين 1390
سوال ما این است که اگر منظوری نداشتند چرا سمنانیها و برازجانیهای این سریال آدم خوبه بودند و مازندرانی ها یک مشت دهاتی پشت کوهی، به هر حال این هم برمی گرده به ذهنیتهای بدی که تهرانیها درخصوص شمالیها دارند از گلستان و مازندران و گیلان به همه می گن رشتی هستید
نا شناس 17 فروردين 1390
دم تو گرم آقا بابک که نوشتی رییس رسانه به اصطلاح ملی واقعا هم اصطلاح ملی
نا شناس 17 فروردين 1390
خوبه در تیتراژاخر فیلم مینوشت علی اباد کتول در ضمن ساری روستای علی اباد نداره منظور همون روستای علی اباد کتول بوده.
شمالي 17 فروردين 1390
بعد بگيد مردم چرا ماهواره تماشا ميكنن؟!!!!
با اين صدا و سيما، با اين برنامه ها و برنامه سازها و از همه مهمتر سانسورهاي خبري گسترده چاره چيه؟؟؟؟
نا شناس 17 فروردين 1390
دمت گرم آقای ناتری که مظلومیت دیار علویان را به نگارش درآوردید
همین آقایان پایتخت نشین به اصطلاح مازندرانی نبودند که مظلوم دهه هشتاد مرحوم کردان را دق دادند پس ازاین آقایان توقعی جزتخریب
شخصیت های کاردان وجود ندارد ( تاعذرخواهی کوتا نیائید وگرنه با قلم خود
باید پلسخگو باشید)





نا شناس 17 فروردين 1390
احسنت آقای شمس ناتری
شمال نیوز یها خواهشا کوتاه نیایید و پیگیر باشید.
Ali 17 فروردين 1390
این سریال مسلما بی نقص نبوده اما به عنوان یک مازندرانی اونقدر که شما بدبینانه به این سریال نگاه میکنید، به شخصه این دید رو ندارم.
چرا اون روی سکه رو نمیبینید؟ شمالی های بی غل و غش که فکر میکنند مردم تهران-شهر گرگ ها- مثل خودشون بی شیله پیله هستند و به این خاطر به سایرین اعتماد میکنند ولی سرشون کلاه میره. مردمی که هنوز دوز و دغل بازی های پایتخت نشین ها رو یاد نگرفته اند. زن و شوهری که با اینهمه مشقت و سختی باز هم باهم با صفا و صمیمیت زندگی میکنند و به هم عشق میورزند اما مردم پایتخت نشین به هم سوءظن دارند و زندگیشون پر از دعوا و کشمکشه. مردی که در همه حال مراقب پدر پیر خودش هست درحالیکه پسران تهرانی حتی از مرگ پدرشون بی خبرند و ریالی هم برای مراسمش خرج نمیکنند. پدر مسن و فراموشکاری که هیچ گاه نماز و زادگاهش رو فراموش نمی کنه. طلافروشی که وقتی میبینه فرد نیازمند به پول هست، طلا رو به قیمت نازلی میخره.
گرچه تهران واقعی به این مهربانیی که تصویر شده نیست و متاسفانه مملو از ناملایمتی های بشتری هست و اگر من جای دست اندرکاران فیلم بودم، اون رو بیشتر به واقعیت نزدیک و نزدیک تر نشون میدادم اما واقعا شما خانواده ترسیم شده رو با افرادی با صفا،درستکار، تلاشگر و صبور نمی بینید؟ واقعا "نقی" نقش یک مرد مازندرانی رو به خوبی نشون داده، زحمتکش، مهربان و خانواده دوست، صادق و در عین حال با عصبانیت ها وبرخوردهای خاصی مردم این دیار.
من به عنوان یک فردی که در این خطه به دنیا اومده و زندگی میکنه، در مجموع سریال رو سریالی مفید میدونم اگرچه انتقاداتی هست ولی به شدتی که مورد هجمه قرار گرفته.
اینقدر تنگ نظرانه به مسایل نگاه نکنیم وگرنه در مورد هیچ مردم و هیچ قشر و حرفه و .... نمیشه فیلمی ساخت. به امیدخدا مجموعه هایی که نشون دهنده خصوصیات خوب بیشتری باشند به نمایش دربیاد.
مازندرانی 17 فروردين 1390
استان مازندران در حالی که بیش از یازده هزار شهید داد اینگونه از ان قدردانی میشود
نا شناس 17 فروردين 1390
لطفا ابتدا این قضیه را از شبکه مازندران بررسی کنبد که در مسخره جلوه دادن فرهنگ مازندرانی سنگ تموم گذاشته
حسین 17 فروردين 1390
چرا فکر میکنید که این سریال فرهنگ و لهجه مردم مازندران را مسخره کرده.
یک دل سوخته 17 فروردين 1390
دوستان من
این ضرب المثل را حتما شنیدید که میگه " چیزی که عوض داره ، گله نداره "
وقتی آقای مقدم کارگردان سریال عنوان میکنه ،اتفاقات حادث شده برای شخصیت ها کمترین مشکلاتی است که ممکن است برای مهاجرین به تهران پیش بیاید و ما از نشان دادن مسائلی همچون فحشا و .... برای این خانواده ها خودداری کردیم حال فکر می کنید راه حل چیست؟؟؟
به نظر من بهتر است یک تهیه کننده و کارگردان مازندرانی با غیرت بیاد محور فیلم خودش را سفر یک عده ی مثلاً با کلاس تهرانی که برای تعطیلات نوروزی به شمال سفر کرده اند قرار داده و کثافت کاری های آن ها را که در عالم خارج واقعیت نیز دارد به دیگران نشان بدهد.
شما این طور فکر نمی کنید؟؟
البته این کار در قالب تهیه یک سریال از صدا و سیماری مرکز مازندران اصلاً قابل انتظار نیست .
آقایان ... جز ساختن سریال های مضحک و مسخره کار دیگری بلد نیستند.
(یک دل سوخته)
نا شناس 18 فروردين 1390
حیف این مطلب نیست که در حال محو شدن است، ایکاش آقای رمدانی و احمدی این مطلب را جای خوبتری می گذاشتند تا مخاطبین بیشتری بخوانند
نا شناس 18 فروردين 1390
اگر به ترکها و اصفهانی ها توهین می کردند واویلا می شد ولی در مازندران به اندازه چند پاراگراف مطلب نوشته شد و تمام.
کسی پیگیر نیست...
دبیر مجمع نمایندگان استان هم ثابت کرد شایسته عنوانش نیست...
برخی پایگاههای استان هم با فراخوان از همه و همه توانشان از رسانه ملی دفاع کردند...
در پایان بگویم که آقای شمس ناتری شما خودت را خسته نکن همون کسانی که امروز انتقاد می کنند اگر مشکلی برایت از نظر قانونی ایجاد شود پشتت را خالی می کنند...
سریال پایتخت آبروی همه مازندرانی ها را زیر سوال برد
نا شناس 18 فروردين 1390
در جواب خاوری که نوشته این سریال از فیلتر وزارت فرهنگ گذشت ظاهرا مثل اینکه خود خاورجان هم توی باغ نبوده و تداخل مسئولیت میبینند مگر فیلم سینمایی است که از وزارتخانه فرهنگ مجوز بگیرد؟
حمیدرضا رشتی 24 فروردين 1390
ما گیلانی ها هم از این همه تحقیر و توهین خشمگین هستیم ؛ من این سریال را ندیدم ولی از همزبانان و همنژادان مازندرانی حمایت میکنم ما گیلانیها در کنار شما هستیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.